четвртак, 4. јун 2020.

Постати летач "на дугме" или како актуелна политичка банда замишља попуну авијације!?

Нећу много "давити". Само осврт на актуелна дешавања...

Пре неки дан је на сајту Министарства одбране, објављен Јавни конкурс за пријем у професионалну војну службу (на неодређено време), на око 100-ак позиција у јединице РВ и ПВО наше војске, које базирају на батајничком, лађевачком и нишком аеродрому, те - у мањем броју, за попуну приштапских јединица вида.

Рекао би човек - лепа вест! И јесте! Потребе нашег вида захтевају попуну људством, нарочито након спроведених набавки НВО које су реализоване и које нас у наредном периоду тек очекују...

Овде бих се осврнуо само на авијацију (да не замере колеге из ПВО) и направио један "брејк".

Актуелни министар војни, друг Александар Вулин је, како јавља сајт МОРС, током данашњег дана обишао питомце (или како се то данас популарно каже - кадете) 140. класе Војне академије - смер авијација, који на аеродрому Лађевци код Краљева изводе летачку обуку...
Ред сликања, изјава (мање или више одговорних), коментара и проче. Ништа ново што би рекли. Тих неколико младића и девојака приводе крају своју обуку како би за који месец стали у строј свршених официра.

Међутим, (један од) друг(ова) Вулин(а), у панегиричном заносу, а како преноси портал МОРС, између осталог истакну да "2012. године наше ваздухопловство скоро да није постојало, а да је од 2012. године просечан налет пилота вишеструко повећан."
Па додаде: "Захваљујући великој упорности врховног команданта Војске Србије Александра Вучића и захваљујући спровођењу Војнотехничког споразума и захваљујући огромном улагању читавог нашег друштва, читаво наше Ратно ваздухопловство поново може да штити наше небо, поново може да штити нас суверенитет и интегритет, а кадети који се обучавају могу да кажу да се обучавају на потпуно новој техници, да имају довољан број часова налета и да ће постати сјајни пилоти, као што су сјајни људи."
И рек`о би човек - па шта? Чак и ако занемаримо "Проворођеног" и његове "заслуге" око набавке НВО (што је дочим већ друга тема), која се - то је чињеница, ДЕСИЛА.  Односно, у пар година унатраг, наш вид је попуњен са више разнородниох ваздухоплова; ловаца и вишенаменских хеликоптера...


Наиме, како се може видети, одговорни из нашег вида - РВ и ПВО путем овог конкурса оглашавају потребу за примањем 100-ак припадника Ваздухопловнотехничке службе, од ког броја, 26 механичара летача. И словом - двадесет шест.
А сад мало подсећање. Пошто већ за друга Воолина постоји само период од 2012. године па до сада.

Елем, у оној старој, па и оној земљи која је наследила ону стару, постојала је једна школа која је образовала ваздухопловнотехнички кадар свих профила. Од механичара и оружара, преко тзв. специста, па до летача механичара, аерофотографа и метеоролога. У једној мисли речено - управо, све оно што је поред пилота требало једној авијацији како би функционисала.

Јуна месеца пре 25 година, своје ЧЕТВОРОГОДИШЊЕ школовање је завршила последња редовна класа те школе. 45. класа СВШ РВ и ПВО. Те поменуте 1995. године су по последњи пут јединице наше авијације попунили млади и школовани водници - авиомеханичари, оружари, специсти и проче...
"Визијом" неког стручњака и формалним потписом неког из тадашње политичке елите, која, да подсетим чини и данашњу "елиту", та школа је једноставно угашена. Убијена, као и много што шта што је убијено, е да би ови стручњаци могли да живе...

Тако да друже Вулине, ти, који си био део и једне и друге олигархије, иако, како кажеш заслугом "Врховног команданта" наше РВ "живи" од 2012. године, тј. од како сте ти и теби слични "узели дизгине"... Исто тако, треба бити поштен, па рећи да сте ти и теби слични, уморили, тј. "убили" ту школу и тај систем образовања...
Како лаику објаснити да је само лична иницијатива и залагање момака који су прихватили ту наметнуту им улогу допринела да после "убијања" редовне и "праве" школе, попуна техничким саставам нашег ваздухопловства буде мање-више редовна?

Јер, треба рећи и то да је након те "генијалне" одлуке тадашњих/садашњих властодржаца, ваздухопловство морало да се сналази тако што је на једногодишње специјалистичко школовање примало људе из цивилства, свршене средњошколце који су изразили жељу да раде у авијацији, те су након завршених "својих" школа приступали том једногодишњем курсу, на којем и поред најбоље воље нису могли, барем у формалном - да стекну (сва) знања и вештине као након четири године (некадашње) школе...
Опет - ПОДВЛАЧИМ, само је одговорност тих момака допринела да се "машина" како тако "врти" - но генерално, "то није били то"....

И онда, од пре неку годину, искрен да будем за време "ових" - истина; дакле, у склопу Војне гимназије, опет беше основана некадашња "рајловачка школа" у четворогодишњем трајању...

Но, ни ту није могло да прође без неке свињарије, те (отприлике) због лоше процене потребе јединица, школовање које је са њима спроведено је, како чујем, у већем броју спроведено за профил авио-оружара, а што нам и овај конкурс "говори"...
А конкурс "говори" следеће! 

Наше РВ и ПВО, према овом конкурсу "требује" 26 летача механичара. Јер, природно, на број постојећих летелица, наслеђених и у летном стању од некада, те нових, просто број људи који тај посао обављају из редовних класа - а који још нису доспели за пензију, а то су тренутно 42, 43, 44 и 45, те неколицине људи из оних класа са једногодишњег школовања, долазимо до проблема да на тим хеликоптерима нема ко да лети. (Не би ме чудило када би овај десни са слике доле "ускочио")
И отуда и овај конкурс. На који ће се, верујем јавити све добри момци који ће на прави начин одговорити изазову и постати одлични летачи! Све се дадне научити. Уз основно техничко знање, за годину - годину и по до две, научи се и теорија летења и метеорологија и навигација и управљање наоружањем, а све до циља да се постане летач, стекне право на ношење летачког знака, привилиегија ношења кожне јакне, комбинезона, чизама, кациге и ЛП-2...
Но, да ли је то начин, тј. да ли се у наредном периоду, а како се за све нуде инстант решења, може очекивати да након, у тексту поменутих кадета 140. класе ВА, такође можемо нпр. очекивати сличан конкурс за "инстант" пилота - односно "пилота на дугме"? 

Или како то већ у својим "сневањима" замишља (један од) друг(ова) Вулин(а)! И што је најгоре, уз њега несрећника - они (војни) климоглавци уз њега...

Мислите о томе!





3 коментара:

  1. Nema od toga ništa, juče moj kolega i ja zaključimo da je na a. Pula bilo više aviona u 3 eskadrile nego danas u svim novonastalim državama skupa

    ОдговориИзбриши
  2. To Rako. Tri puta tražim prekomandu u Batajnicu, odbijaju me, a fali im 14 avio tehničara. Mogao bih odmah da radim ali ne vrijedi. Ne daju.

    ОдговориИзбриши
  3. Нека се врате ППилоти прерано пензионисани нека им нови додатни послови скрајнути буду нека обнове ШКОЛУ ЛЕТЕЊА НЕКА ИМ СЕ НЕКО ОБРАТИ САМО ОНИ ИМАЈУ И ЗНАЊЕ И МОЋ ДА ОБНОВЕ КРОЗ МЛАДЕ ВАЗДУХОПЛОВСТВО СРБСКО ИИ НЕКО ДАНАС РЕЧЕ ДА ИМ НЕ МАЊКА ДУШЕ ВОЈНИЧКЕ НИ ПОСЛЕ ОВОГ РАТА НАМЕТНУТОГ ...Н.Дринска

    ОдговориИзбриши